Kaip atrodo lydėjimo karjeros keliu veiklos karantino metu?

Kaip atrodo lydėjimo karjeros keliu veiklos karantino metu?

Kaip atrodo lydėjimo karjeros keliu veiklos karantino metu?

 

Kaip žinia, 2020 metai tapo ypatingais metais didžiajai daugumai žmonių, dirbančių pačiose įvairiausiose srityse. Taikytis prie neįprastų aplinkybių turėjo ir jauni žmonės, kurie mokėsi dirbti, mokytis ir palaikyti ryšį su artimaisiais ir draugais per nuotolį. Kiek juokinga, bet tuo pačiu ir įprasta tapo prieš kiekvieną susitikimą ir renginį pasitikslinti, ar jis vyks “gyvai” ar virtualiai, o susitikus palaikyti didesnį nei įprastai atstumą. 

 

Vos prasidėjus karantinui “VIRSMO” komanda ėmėsi veiksmų, kurie užtikrintų efektyvią veiklą nuotoliniu formatu. Be jokios abejonės visiems komandos nariams tai buvo neįprasta ir jaudinanti patirtis, kadangi dauguma veiklų vedėjų ir konsultantų buvo įpratę savo veiklas įgyvendinti išskirtinai palaikant “gyvą” kontaktą, todėl nauji veiklų ir komunikavimo formatai ir darbo ypatumų skirtumai, poreikis priimti greitus sprendimus ir adaptuotis prie pokyčių kėlė stresą. 

 

Kaip bebūtų karantinas Žalianamio veikloms, įskaitant ir “VIRSMO” projektą suteikė kelis naujus darbo formatus: atsirado užsiėmimai tiesioginių live transliacijų formatu Žalianamio Facebook puslapyje, virtualūs uždaresni užsiėmimai Zoom platformoje bei individualios nuotolinės konsultacijos. Šiame straipsnyje apžvelgsime vieną iš veiklų formato pavyzdžių, kurie parodė, jog virtualūs užsiėmimai jauniems žmonėms gali būti įdomūs, patrauklūs, pateikti šiuolaikiškoje formoje, pasiūlantys tęstinį lydėjimą. 

 

Pavasarį įvyko tęstinė Karjeros klubo programa “5D Asmeninis efektyvumas”. Tai  programa, kuri sutalpino savyje penkis užsiėmimus, nagrinėjančius įvairias asmeninio efektyvumo temas. Užsiėmime “Gyvenimo gausos psichologija” dalyviai tyrinėjo finansinius archetipus ir lygiaverčių mainų visose gyvenimo srityse ypatybes. Užsiėmimo “Efektyvus mokymasis iš patirčių ciklo” metu mokėsi efektyviai panaudoti ir užbaigti visas gyvenimo patirtis, pasiimant iš jų visą įmanomą naudą ateičiai. Taip pat ciklo metu buvo mokomasi pasinaudoti sveikojo streso potencialu asmeninio augimo labui, valdyti dėmesį ir kurti autentišką ir efektyvų savo asmenybės įvaizdį, pasitelkiant ateities prognozes apie darbo rinkos dinamikos pokyčius. 

 

Šio Karjeros klubo užsiėmimų ciklo ypatybė buvo ta, jog jis buvo įgyvendinamas virtualioje mokymosi platformoje “Vilnius – besimokantis miestas”, o prieiga prie ciklo mokymosi medžiagos bei galimybė peržvelgti užsiėmimų įrašus bei atlikti kiekvienam užsiėmimui priskirtas užduotis rasite platformoje, paspaudus šią nuorodą: https://vilnius.cityoflearning.eu/activities/8630 

 

Kitas svarbus momentas, liečiantis šio ciklo įgyvendinimą buvo tas, jog dalyviai turėjo galimybę atlikti praktines užduotis, susijusias su ciklo užsiėmimuose pateikiama medžiaga tiesiai į platformą bei sulaukti grįžtamojo ryšio iš jaunimo darbuotojos, įgyvendinusios šį ciklą. Atlikus minėtas užduotis bei gavus grįžtamąjį ryšį dalyviai gaudavo skaitmeninius įgytas žinias ir kompetencijas patvirtinančius ženkliukus, o labiausiai vertino jaunimo darbuotojos suteiktus atsakymus, iškeltus klausimus, pasiūlytus problemų sprendimo metodus, kurių sulaukdavo pačioje platformoje. Tokiu būdu ciklo įgyvendinimo metu formavosi supratimas apie kokybiško grįžtamojo ryšio dalyviams svarbą ir to efektyvumą, pasitelkiant virtualias mokymosi priemones. 

 

Užsiėmimai vyko kartą į savaitę, viso veiklose dalyvavo apie 70 dalyvių, apie 12-15 jų aplankė didžiąją daugumą užsiėmimų, t.y. sudalyvavo visame tęstiniame cikle, atliko visas užsiėmimuose pateiktas užduotis bei užmezgė tęstinį asmeninio palydėjimo ryšį su jaunimo darbuotoja, pasitelkiant virtualią mokymosi platformą. 

 

Taip pat visų metų eigoje įvyko dar dešimt Karjeros klubų užsiėmimų, kuriuos vedė  “VIRSMO” komandos nariai – skirtingų sričių specialistai, siūlantys įvairias metodikas savęs pažinimui bei sėkmingai savirealizacijai. Keletas jų spėjo įvykti gyvai pačiame Žalianamyje, tačiau didžioji dalis vistik buvo įgyvendinti virtualiai. 

 

Dalyviai pabrėžė, jog šie užsiėmimai ir jų reguliarumas buvo svarbūs jiems, kadangi suteikė erdvę ir galimybę mokytis ir tobulėti nepaliekant namų, tuo pačiu jaučiant bendruomenės palaikymą, nuoseklumą ir pastovumą, taip reikalingą tokiomis neįprastomis ir ekstremaliomis sąlygomis. Taip pat virtualus užsiėmimų formatas suteikė galimybę juose dalyvauti jauniems žmonėms iš atokesnių vietovių bei netgi sulaukta dalyvių – jaunų žmonių, gyvenančių svetur.

Projektą remia Jaunimo reikalų departamentas

Straipsnio autorė: Gintarė Joteikaitė